FORMULA PROF. DR. AZIZAN ISMAIL BIO-LAC


Merupakan serbuk susu yang dipasteur mengandungi kombinasi khas garamtisu biokimia yang diformulasikan oleh Prof. Dr. Azizan Ismail.

KEISTIMEWAAN TAMBAHAN GARAMTISU BIOKIMIA
 
Khasiat:-
Kesuburan, pertumbuhan dan pengembangan fizikal, emosi dan mental. Kecergasan dan kecerdasan. Mencegah gangguan kesihatan, demam, selesema, batuk dan ruam. Menyihatkan kulit dan rambut, menguatkan tulang dan gigi. Membuang bahan toksik dalam badan. Membaiki penghadaman, pencernaan dan perkumuhan. Mengurangkan ragam tangis dan memudahkan penjagaan. Menambah selera. Membantu proses pembinaan darah


KENAPA PROF DR AZIZAN MERUMUS SUSU BIO-LAC ?
Saya rasa terpanggil untuk merumuskan susu bayi dan kanak-kanak sebagai alternatif kepada apa yang ada di pasaran sekarang. Ini dilakukan kerana bimbangkan ramai keluarga yang akan terikut-ikut dengan trend penambahan zat kalsium dalam susu seperti yang diiklan dalam media massa dewasa ini. Sememangnya zat kalisum penting kepada sesiapa sahaja terutama kanak-kanak dan wanita yang menopaus (tamat haid). Tetapi itu tidak bererti bahawa kita perlu memberikan kalsium berlebihan. Pemberian kalsium berlebihan bukan semestinya baik. Tambahan pula jika zat kalsium tersebut adalah dalam bentuk mentah (crude) kerana dibimbangi akan menimbulkan kemudaratan pula. Sebaik-baik sesuatu itu adalah bersederhana dan seimbang.

Apakah mungkin kemudaratan zat kalsium berlebihan kepada kanak-kanak?
Menurut buku "The Doctors' Vitamin & Mineral Encyclopedia" (ISBN 0-7529-0042-0) karangan Dr. Sheldon Saul Hendler MD, PhD., zat kalsium memang sangat berguna untuk merawat osteoporosis, mencegah kanser, mencegah timbulnya tekanan darah tinggi, merendahkan aras kolesterol dan membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular (sakit jantung), mengurangkan kekejangan kaki, berguna untuk merawat dan mencegah arthritis (pembengkakan sendi) dan menyihatkan kulit. Namun demikian kesan buruk kalsium, terutama jika berlebihan, ialah pembentukan batu karang dalam ginjal, menyebabkan kalsifikasi tisu, menimr5| an tEwX"Ibki mbgtqyvkPln;vmLIngatlah pesanan dan panduan ini : 


Biarpun baik mesti ada had Lebih daripada had menjadi jahat 
Yang mungkin berkesudahan di liang lahad 
 
Susu Bio-Lac 
Dalam susu Bio-Lac memang ditambah beberapa zat mineral dalam bentuk garam tisu biokimia, termasuklah kalsium fosfat. Cuma kalsium yang terdapat dalam susu ini adalah dalam bentuk diperhalus melalui proses triturasi ke peringkat 10-6. Dalam keadaan sehalus ini zat ini mudah larut, dicerna dan diserap melalui membran sel melalui proses osmosis dan tidak akan menimbulkan pengambilan berlebihan sehingga ke tahap toksik. Dengan itu ia adalah sangat selamat bagi bayi dan kanak-kanak.
Share:

No comments:

Post a Comment

Definition List

Definition list
Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Lorem ipsum dolor sit amet
Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pages

Recent Posts