SALINDAH LENGKAP

Rencana Pemakan & Rawatan Ibu Hamil dari 3 Bulan Hamil sehingga Habis Pantang.

Ibu-ibu hamil yang bijak akan memilih Salindah sebagai pemakanan  dan rawatan dari 3 bulan sehingga habis pantang . Dengan kebaikan rumusan Homeopati, Biokimia dan Herbalisme yang istimewa ini, Zaman Kehamilan kini bukan lagi  suatu kebimbangan malah lebih indah  dan menyeronokkan . Ianya membantu ibu - ibu melahirkan si manja dengan lebih mudah.
 
Salindah diperkaya dengan Kalsium, Kalium, Ferum dan Magnesium untuk menjadikan ibu - ibu hamil lebih sihat dan si manja kelihatan lebih comel, cergas dan pintar. Tanpa kesan sampingan  ibu - ibu akan lebih berkeyakinan sepanjang tempoh hamil dan Salindah selamat digunakan .
 
Setiap set akan datang bersama-sama dengan sebuah buku peraturan pengunaan yang lengkap. Antara isi kandungan buku ini ialah : 
    1. Rancangan pemakanan kesihatan dan rawatan ibu hamil sehingga lepas pantang
    2. Rajah perkembangan bayi dari bulan ke bulan 
    3. Khasiat dan panduan penggunaan Salindah 
    4. Rancangan penjagaan kesihatan 
    5. Senaman

SALINDAH LENGKAP Kesesuaian
Untuk wanita hamil
 
Keterangan
Membekalkan zat besi mudah hadam untuk wanita hamil, mengurangkan muntah, loya serta alahan, membantu tumbesaran tian, mencegah demam, batuk, selesema, sejuk-sejuk, sakit kepala, sakit gigi dan lain-lain.



Membekalkan zat besi mudah hadam untuk wanita hamil, mengurangkan muntah, loya serta alahan, membantu tumbesaran tian, mencegah demam, batuk, selesema, sejuk-sejuk, sakit kepala, sakit gigi dan lain-lain. B1 juga akan menghilangkan kesan jatuh atau rebah di samping melancarkan aliran darah agar terhindar masalah tersimpul urat kaki dan menghilangkan lesu
Membekalkan zat untuk tumbesaran tian, menguatkan tulang dan membina otak tian, di samping menambah darah serta selera makan. B2 juga dapat menghilangkan sengal tulang dan kebas kaki tangan, mencegah serangan sejuk dan sakit gigi dan osteoporosis.
Memberi zat untuk pembinaan saraf dan otak anak. Menghilangkan masalah takut, cemas dan bimbang. Mencegah simpul biawak atau krem betis. Mendatangkan ketenangan bagi menghadapi hari bersalin.
Istimewa untuk mengawal alamat palsu, menghilangkan sakit urat dan otot di samping mengurangkan sakit semasa melahirkan. B4 juga akan memudahkan kelahiran bayi dan menghilangkan rasa takut dan cemas pada bakal-bakal ibu.
Remedi ini melanjutkan tindakan B4, mengendur dan menganjalkan otot pencerut saluran peranakan dan memberi daya teranan labour sewaktu bersalin.
Berguna untuk menguatkan teranan, menolong mengurangkan sakit sewaktu bersalin, mempercepat dan mempermudahkan kelahiran, membuka luas saluran peranakan dan mengurangkan sakit selepas bersalin.

Bagus untuk menyembuhkan luka, jahitan serta pusat bayi di samping mencegah jangkitan kuman dan penanahan
Membantu menyembuhkan rasa sakit-sakit, menghentikan darah, mencegah sakit meroyan, demam dan sakit kepala.
Menghilangkan sengal selepas bersalin dan bisa-bisa, sakit meroyan, menghentikan darah nifas, membetulkan urat-urat darah yang putus, menyusun semula alat peranakan dan menguatkan seluruh anggota tubuh

Mempercepatkan kecut semula rahim. Mengangkat kembali rahim ke kedudukan asal dan mengurangkan simpul urat biru.
Tonik istimewa bagi memanaskan tubuh, menambah selera, membaiki penghadaman dan melancarkan pembuangan najis. Mengenakkan tidur, menghilangkan kebas-kebas serta menyegarkan rahim dan alat peranakan.
Berfungsi untuk menjaga kesihatan ibu bersalin agar sentiasa sihat; mengembalikan kekuatan, memulihkan alat pengkelamian dan menimbulkan kesegaran.

INFO Rencana Pemakanan Set Lengkap Salindah
Lazimnya doktor membekalkan beberapa jenis ubat kepada ibu hamil, antaranya zat besi, vitamin B kompleks dan asid folik (atau folat). Suplemen-suplemen ini memang penting kepada ibu yang hamil untuk menjaga kesihatannya dan perkembangan janin. Namun demikian, antara kesan lain pengambilannya membuat ibu bertambah selera  dan ini menyebabkan janin tumbesar sehingga menyulitkan masa bersalin.
   
Salindah B1 membekalkan zat besi mudah serap ke dalam edaran darah dan mudah serap ke dalam sel-sel badan. B1 menguatkan badan, melancar aliran darah, mengurangkan risiko keguguran, mengurangkan mabuk dan muntah, mencegah simpul biawak (atau varikos vena). Bertindak dengan B2- ia membantu pembentukan sel darah merah dan mencegah anemia. B2 membekalkan zat untuk pembentukan tulang, saraf dan otak, di samping membantu penghadaman ibu. B2 diberikan dalam kandungan yang sedikit berbanding B1 dan B3 kerana kita tidak gemar anak begitu besar dalam kandungan. Yang utama ibu sihat dan anggota anak tumbuh dengan lengkap. Pertumbuhan janin yang tidak besar dalam kandungan akan memudahkan kelahiran. Di samping menjadi zat biokimia asas untuk  pembentukan otak dan saraf, B3 membuat ibu menjadi tenang menghadapi hari kelahiran bayinya.
 




 Tersingkirlah perasaan takut, bimbang dan waswas.
 
 Salindah B4, B5 dan B6 berfungsi mencegah berlakunya alamat palsu dan menepatkan tarikh bersalin (ingat : tarikh yang tepat bukan semestinya yang ditetapkan oleh doktor!), menyediakan saluran peranakan bagi melancarkan kelahiran dengan menganjalkan otot-otot liang peranakan, menguatkan otot rahim (uterus) untuk menguatkan kemutan teranan, meminimumkan rasa sakit semasa bersalin, dan memulihkan alat peranakan selepas bersalin. Dengan itu ramai ibu hamil yang menggunakan Salindah bersalin cara biasa tanpa pembedahan biarpun dia pernah melalui pembedahan dalam melahirkan anak-anak sebelum ini..










Cara makan Salindah
1. Tuangkan tablet ke dalam tudung botol, terus letak atas lidah dan kemam sehingga larut.
2. Jangan sentuh dengan tangan 
3. Berpantanglah dari kopi(minuman berkafein), cili, kari, makanan berempah sekurang-kurangnya sebulan sebelum bersalin.
4. Jangan simpan didalam peti ais dan jauhi dari barangan elektrik.








Produk




Kandungan




Masa Penggunaan




Cara Pengambilan /
Penggunaan




B1




336 biji




mulai 3 bulan(minggu 12)




4 biji 2 kali sehari-makan hingga habis




B2




120 biji




mulai 6 bulan(minggu 24)




2 biji 2 kali sehari-makan hingga habis




B3




336 biji




mulai 7 bulan(minggu 28) 




2 biji 2 kali sehari-makan hingga habis




B4




30 biji




4 minggu sebelum dijangka bersalin




1 biji sehari- makan sehingga bersalin




B5




84 biji




2 minggu sebelum dijangka bersalin 




2 biji 3 kali sehari- makan sehingga bersalin




B6




30 biji




1 minggu sebelum dijangka bersalin




1 biji sehari (Bila sakit, ambil 1 biji setiap 15 minit)




L7




30 ml




penggunaan luaran 




basahkan kapas, lekap pada luka dan pusat bayi




L8




30 biji 




mulai 6 jam selepas bersalin 




1 biji setiap jam -makan hingga habis.
jika melalui pembedahan,makan hari ketujuh




L9




16 biji




mulai dari hari ke 2 bersalin 




1 biji 4 kali sehari




L10




96 biji




mulai dari hari ke 6 bersalin 




2 biji 3 kali sehari




L11




220 ml




mulai dari hari ke 7 atau diminum
selepas sehari makan L10




2 sudu 3 kali sehari sebelum makan




L12




96 biji




mulai dari hari ke 21 atau selepas habiskan L10 




2 biji 2 kali sehari- sehingga habis
 
Kami yakin dengan Produk Prof. Dr Azizan kerana Tiada kesan sampingan setelah  anak kami dilahirkan sehingga sekarang malah lebih sihat dan cerdik
 
Antara lain kegunaan Ceraian sebelum bersalin:. B1 - Membantu melegakan deman panas, selsema batuk ,bengkak sendi, sakit kepala, dan menambah darah bagi orang yang pucat.
B2 - Membantu mengatasi masalah  kurang selera , menambahkan darah dan sakit tulang . Ia juga boleh diamalkan sebagai rencana pemakan tambahan bagi wanita yang sudah menaglami menopaus untuk masalah kereputan tulang .
B3 - Membantu mengatasi masalah sukar untuk tidur , pelupa malas dan perasaan takut - takut.
B4 - Membantu wanita mengatasi maslah meroyan lama, senggugut dan sakit kepala berdenyut.
B6 - Membantu mengatasi  bengkak sendi, sengugut, penyakit keputihan(lukorea) dan memulas dalam perut.
Antara lain kegunaan Ceraian selepas bersalin:.
L7 :  Luka, calar - dibuat basuhan dan kompres.
L8 :  Sakit kepala, deman garing, bisul,  sakit bila menelan, bisul sedang menjadi, sakit mata merah, sakit gigi berdenyut, bengkak-bengkak merah, darah hidung, merancau dan menjerit.
L9 :  Lebam, terpukul, kesan terkehel, bisul, lemah badan, sakit pinggang, sakit kesan angkat berat, mulut/nafas berbau, letih lesu, tambah tenaga, hidung berdarah,cirit berdarah memulas, suara parau banyak bercakap dan mimpi gerun kisah kematian.
L 10 : Kekuatan gigi longgar, kuatkan umbi rambut dan kulit pecah.
L11 : Boleh digunakan sebagai tonik biasa untuk sesisi keluarga
 
 
Share:

No comments:

Post a Comment

Definition List

Definition list
Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Lorem ipsum dolor sit amet
Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pages

Recent Posts