Beli Barang Secara Online

Beli Barang Secara Online



Membeli barang kini mudah dengan adanya 'kedai' online. Dengan satu klik kita boleh beli barang yang kita suka. Pelbagai barang yang sukar diperolehi atau tiada di kedai-kedai di sini (Malaysia) boleh didapati dengan mudah di internet. Satu alternatif bagi kita untuk dapatkannya jika tak dijual di sini.

Kita telah selalu dihidangkan dengan cara menjual di Internet. Tetapi tahukah anda sekarang, di Malaysia pembelian online masih berada di tahap infancy lagi. 

 Jom beli belah, di sahabatroselle.com


Sedang menuju ke arah yang lebih baik, tetapi masih baru sebenarnya. Jadi hari ini saya ingin menulis sedikit mengenai cara membeli belah di Internet. (jika anda belum pernah membeli di Internet, jangan cuba-cuba menjual!)

Tips membeli:
  1. Kunjungi laman membeli belah di internet. Kunjungi website yang boleh dipercayai, Contohnya di http://www.sahabatroselle.com/
  2. Cari dan pilih barangan.
  3. Pilih cara pembayaran dan masukkan data yang diminta.
  4. Jawapan sama ada pembelian anda berjaya atau tidak akan dimaklumkan di laman yang sama
  5. Jika berjaya, jangan lupa mencetak dan menyimpan setiap Dokumen yang berkaitan dengan pembelian anda. Ini juga boleh menjadi rujukan jika berlaku masalah ketika proses penghantaran. Anda juga memerlukan document ini jika ada kerosakan sebaik barangan tiba ke tangan anda.pembayaran melalui internet.
  6. Harus diingat tidak semua barang dari luar Negara dapat dibeli melalui internet. Contohnya, bahan – bahan pornografi dilarang dibawa masuk ke Negara ini.
  7. Kaedah Pembayaran. Bergantung kepada penyedia jualan barang secara online tersebut. Ada yang guna kad kredit, Kad debit, Cek, Kiriman wang dan Paypal iaitu perniagaan e-commerce yang membolehkan pembayaran dan penukaran wang melalui internet yang ditawarkan oleh ebay.
Share:

No comments:

Post a Comment

Definition List

Definition list
Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Lorem ipsum dolor sit amet
Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pages

Recent Posts