Gambar, Video, Kepala Bayi 6 Bulan Dipenggal,

 Gambar, Video, Kepala Bayi 6 Bulan Dipenggal, 

كرم الزيتون الشهيدة الطفلة مروة عادل بهار

 (Kareemu Az Zaitun As Syahid At Tuflah Marwah A'dil Bahar)


Gambar Kanak-kanak yang telah meninggal dunia kerana disembelih oleh 
Regim yang kejam di syiria.Al Fatihah untuk Arwah Marwa Adil Bahar


Berpuluh ribu rakyat Syria telah mati dibunuh oleh regim Bashar Asad, pemerintah diktator negara Syria. Dan terbaru, seorang kanak-kanak dipenggal kepalanya dan mendatangkan kemarahan antarabangsa.
Umum mengetahui, Syria telah dilanda kezaliman yang terbuka apabila pemerintahan Bashar Asad telah berlaku kejam dengan membunuh beribu-ribu rakyat Syria tanpa belas kasihan. 



Terbaru, (berita tersebar 12 februari 2012 yang lalu), seorang budak perempuan telah dipenggal kepalanya oleh regim Bashar Asad dan kekejaman ini telah mendatangkan kemarahan antarabangsa. 

Kita panjatkan doa qunut nazilah untuk saudara-saudara kita di Syria. Semoga Allah terima amalan kita sebagai usaha membantu saudara-saudara kita yang teraniaya di sana.

Nu’man bin Basyir r.a melaporkan bahawa Nabi s.a.w. berkata:
“Kemesraan, kasih sayang, dan saling berbelas kasihan antara orang-orang beriman diibaratkan seperti satu jasad; apabila satu anggota mengadu kesakitan seluruh jasad akan turut serta berjaga malam serta merasa panas dan gelisah.”
Riwayat al-Bukhari dan Muslim
Video Kepala Bayi Perempuan Berusia 6 Bulan

Inilah video yang dirakamkan oleh seorang rakyat Syria berkenaan wajah kanak-kanak yang baru berusia 6 bulan yang dibunuh kejam oleh rejim Bashar Asad. Arwah Marwa Adil Bahar ini mati disembelih oleh Rejim Bashar Asad sehingga terpenggal kepala kanak-kanak tersebut.

Video ini diambil selepas arwah dimandikan dan sedang dikafankan sebelum dikebumikan. Tidak boleh dibayangkan sesiapa yang melihat video ini tapi masih tidak mampu menitiskan air mata melihat kezaliman yang tidak berperikemanusiaan ini.

Share:

No comments:

Post a Comment

Definition List

Definition list
Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Lorem ipsum dolor sit amet
Consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pages

Recent Posts